reklama

Rozprávkova svadba v rozprávkový deň

Aby sme ako v rozprávke žili spolu až kým neumrieme sme si naplánovali rozprávkovú svadbu a nakoniec nám to dokonca vyšlo aj v rozprávkový deň - nevesta bola ako z rozprávky (teda ja hehe), ženích ešte krajší, svadobčanov prišlo veľa presne ako bolo naplánované a tiež boli všetci ako z rozprávky - jedli, pili a zabávali sa až do rána bieleho, počasie bolo úžasné, kostol bol ako z rozprávky, Oravský Háj kde sa konala svadba bol su..su..super a kapela hrala viac než úžasne. Ale keďže aj v rozprávke bývajú aj zlé a neprajné osoby a nie vždy všetko dobre dopadne, tak aj my sme na svadbe mali pár zádrheľov, hlavne nášho svadobného agenta, ktorý to až tak veľmi nezvládal ale hlavne že ako v rozpávke všetko nakoniec dobre dopadlo a my sme šťastní už týždňoví manželia.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)
Obrázok blogu

Nášho svadobného agenta sme najali hlavne preto, že žijeme v Singapure a naozaj sme nemali čas si našu svadbu organizovať. Nanešťastie sme si vyberali podľa web stránok, keďže sme osobne žiadneho nepoznali a nanešťastie sme si opäť raz dobre nevybrali. Zaplatili sme síce rozprávkovo ale služby až také rozprávkové neboli. Dúfam len, že si to naši svadobčania neuvedomovali, iba my. Paradoxne teda, svadobný agent Vám má stresy na svadbe eliminovať, ten náš, nám ich pridával. Napriek tomu si myslím, že mať agenta je skvelý nápad, len by sme si do budúcnosti asi vybrali menšiu firmu, pre ktorú by naša zákazka bola jedna z väčších a tak by sa nám snáď naozaj kráľovsky venovali. Naša "kráľovská cateringová spoločnosť", ktorú sme si najali síce varila skvele, ale chýbali jej veľmi základné organizačné, koordinačné a komunikačné schopnosti. Ak by sme nezorganizovali v živote stovku podobných akcií, tak by sme si to možno nevšimli, v každom prípade si treba pri výbere dávať väčší pozor - skvelá prezentácia, super webka, referencie (neoverené) a vysoké ceny nie sú zárukou dobrých služieb (čo sme teda mohli vedieť, žiaľ sme až príliš dôverovali a málo overovali).

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Našu svadbu sme teda začali pripravovať už v novembri minulého roka, kedy už veľa sitov bolo na naše cieľové dátumy obsadených. Keďže sme ale chceli svadbu v stane a niekde vo voľnej prírode (aby sme mohli byť divokí a netrápiť sa obmedzeniami hotelov), tak sme si nakoniec vybrali Oravský Háj a Bojnice - obe miesta vyzerali rozprávkovo a nakoniec sme sa tiež dosť paradoxne rozhodli pre Oravský Háj, pretože agent naviazaný na tento site vyzeral mať viac skúsenosti a lepšie odpovede na naše otázky :o).

Pravidelne sa nás všetci pýtali, prečo sme sa rozhodli mať svadbu na Orave, keď sme obaja z Popradu (dokonca aj pán farár) a ja som už na to vymyslela kopec odpovedí typu - aby sme nahnevali všetkých a aj rodina z východu a aj kamaráti z Bratislavy to mali na svadbu ďaleko. V skutočnosti sme sa nad tým s Petrom nikdy nezamýšľali, vedeli sme aké miesto hľadáme a kedže sme také ani v Poprade ani v Tatrách nenašli, neobmedzovali sme sa a hľadali sme po Slovensku. Tiež sme to chceli mať ďalej od rodiny a domova, aby sa rodina príliš neangažovala do organizácie svadby, aby to bolo všetko len a len podľa našich predstáv a aby sa eliminoval stres a hádky v rodine. To sa aj super podarilo - svadba bola až na pár detailov aj pre naše rodiny úplným prekvapením a bez veľkých stresov. Stresy spôsobila len farba šiat, kabeliek a topánok :o) a diéta pred svadbou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu


Pred svadbou som si povedala, že sa do toho tiež sama miešať veľmi nebudem a nechám všetko na agentovi, keď ho už tak platíme. Tiež som nechcela byť vystresovanou nevestou a hlavne som v sebe chcela potlačiť pud všetko organizovať, keďže som maximálne organizačný typ. Keď sa nás ale agent ani v marci nepýtal na detaily a predstavy o svadbe, začala som byť trochu nervózna a začala som sa pýtať ja. Asi som dobre urobila, lebo agent by sa ma veru do svadby nič okrem toho o ktorej je kostol a koľko bude ľudí na svadbe a ich mená, asi nič iné neopýtal. Asi by sme teda nakoniec ostali bez chladiaceho boxu a koláče by sa nám roztopili, vázy na kvety by sme nikde nezohnali, kostol by ostal neozdobený, naši hostia by nemali čo piť a pár ďalších zaujímavosti. Nakoniec sme teda museli do svadby zatiahnúť aj nášho svadobného agenta - Peťovu sestru, pre ktorú to síce bola prvá svadba, ktorú organizovala, ale myslela na viac detailov, ako náš agent a spolu s ďalšími ľuďmi z našich rodín svadbu zachránila. Srandovne, Peter pred svadbou stresoval viac ako ja a dokonca obidve naše rodiny dostali podrobnú inštruktáž deň pred svadbou - minútu po minúte, aby vedeli, kde stoja, čo hovoria atď. Bolo to veľmi milé a nakoniec aj veľmi potrebné.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najväčší problém s našim agentom bol, že nám všetko možné nasľuboval a nakoniec na to buď zabudol, nikomu nič nepovedal, alebo si to vysvetlil a zrealizoval dosť po svojom. Nuž nevedel, s kým má dočinenia. Keď nám po svadbe hovoril, že to bola klasická svadba a žiadne stresy by neboli, keby Peťova a moja sestra nestresovali, skoro ma porazilo. Nasľuboval nám svadbu na mieru podľa našich predstáv ale nakoniec realizoval "klasickú" svadbu, kde je úplne bežné, že podávanie večere trvá 2 hodiny, len preto, že on to volá banket. Ak by nám to povedal, keď sa nám predával, len veľmi ťažko by sme si ho vybrali. Ale dosť o agentovi, ktorého nik nepočúval a nerešpektoval. Našťastie sme to dosť skoro zistili a nahradili jeho našimi komunikačnými osobami a všetko dobre dopadlo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Site - Oravský Háj - bol naozaj skvelý na svadbu v stane, žiaľ penzión nemá kapacitu na catering nad 50 osôb a preto je nevyhnutné mať vlastnú cateringovú spoločnosť. Na Háji bolo podľa nášho agenta ževraj veľa komunikačných problémov s manažmentom, ktorý mu robil napriek a všetko čo sľúbili, urobili presne naopak alebo neurobil. Nevieme, čo je pravda, podľa nás, ho tam len nemajú v láske a tak sa tak k nemu správajú. Určite by sme miesto odporučili, len si dajte pozor, aby všetko odsúhlasili všetci ľudia z manažmentu Oravského Hája (teda asi 8 šéfov).

Obrázok blogu


Kostol - Brezovica - kostolík bol skvelý a prekrásny, naozaj sme si veľmi dobre vybrali. Trošku nám to tam skomplikoval fakt, že práve vymenili farára a tak nás nakoniec sobášil niekto iný, ako ten s ktorým sme sa na všetkom dohodli a nový pán farár o mnohých veciach nevedel, ale aj tak sa nám obrad páčil, Peter dostal dišpenz od biskupa v deň svadby a tak všetko nakoniec dobre dopadlo a vzali sme sa tak, že sa už nebudeme môcť rozísť :o)

Obrázok blogu


Cateringová spoločnosť - xxx xxxx Catering s.r.o. - za catering sme zaplatili 1500 SKK na hlavu a mali sme jedla habadej - naozaj až strašne veľa. Jedlo bolo super, všetkým chutilo, teda aspoň myslím, lebo ja som hlavné jedlo zjedla od hladu tak rýchlo, že ani neviem ako chutilo a viac som už jesť nestíhala. Najlepšia bola odozva na pečené prasiatko na polnoc - po tom sa len tak zaprášilo a potom ešte na netradičnú ovocnú misu s čokoládovým fondu. Kombinácia hlavná večera vo forme banket, potom teplý a studený bufet a nakoniec pečené prasa na polnoc bol dobrý nápad, len bolo veľa veľa jedla.

Stan bol dodaný spoločnosťou z Trenčína a výzdoba bola pripravená agentom. Všetko super.

Obrázok blogu

Obrázok blogu
Obrázok blogu


Koláče a torty - všetko bolo pečené v Námestove pánom Gerekom (na odporúčanie kamarátov) a ako sme sa neskôr dozvedeli je najlepší na Orave a naozaj jeho torty aj koláče boli skvelé. Pán Gerek aj jeho dcéra boli veľmi milí a ochotní, všetko ako má byť. Len sme mali príliš veľa toriet a koláčov. Za koláče sme nakoniec zaplatili viac ako za alkohol, čo je na nás dosť absurdné :o) a tak odporúčame naozaj max. koláče nevyhnutné na výslužky (15 - 30ks a 1/4 torty na výslužku, rodine dávali naši asi 50 koláčov a tortu ale to bolo na celú rodinu nie na človeka alebo na pár ako my) a max. 5 koláčov na hlavu na oslavu so svadobnou tortou.

Obrázok blogu


Alkohol - na ten sme tiež mali šťastie, dlho sme rozmýšľali koľko, aby nebolo ani veľa a ani málo a nakoniec nám p. Kormanová z veľkoskladu v Trstenej, dala alkohol na dodací list, aby sme všetko navyše mohli vrátiť, čo sme veľmi ocenili, ale nakoniec sme nič nevracali, všetko sa do bodky vypilo :o). Plánovanie alkoholu (tvrdého je naozaj ťažké) - my sme plánovali špeciálne každý jeden stôl hostí na svadbe, podľa toho čo sme vedeli, že radi pijú a tak sme nakoniec na 95 hostí (aj s hudobnou skupinou a fotografmi) mali 9 x fernet citrus, 9 x vodka absolut, 6 x borovička, 6 x spišská slifka, 3 x gin beafeater, 3 x original brandy, 1 x malibu, 1 x baileys. Okrem toho sme ako svadobný dar od Stanky z Trebišova dostali 25 listrov tokajského vína (všetkým super chutilo), ďalší dar bolo biele a červené víno z firmy Vinkova od kámošov z Hlohovca (na výslužky 40 litrov a 20 litrov na pitie počas svadby) a ešte sme si kúpili sud piva (Krušovice 10) z Námestova - až na pár fliaš vína, padlo všetko a bolo nám veselo :o). Ja som pila nakoniec jedno cez druhé, čo bolo po ruke a vôbec som sa neopila, ako sa niektorí pred svadbou obávali :o).

Obrázok blogu


Hudobná skupina - Dobrovar zo Zvolena - najlepšie rozhodnutie, aké sme mohli urobiť. Bolo to na odporúčanie kamarátky, čo žije tu v Singapure a ktorej brat robí manažéra Dobrovaru - inak neznámej skupinky, na ktorú by sme sa teda inak nedostali. Hudba bol náš najväčší problém. Peter je muzikant a nemá rád, keď niekto hrá a spieva zle a k tomu má aj špecifickú chuť na hudbu - tympádom, žiadne svadobné duo s elektrickým klavírom a hroznými basami nemohlo byť a ani žiadna cimbalka, lebo to Peter nemá rád. Vypočuli sme si pred svadbou milión mp3jek slovenských skupín a dopadlo to dosť zle. Nakoniec to vyzeralo tak, že aj Oravská cigánska skupina bude lepšia ako tie čo sme počuli, prípadne len DJ...na naše naozaj veľké šťastie sme natrafili na Dobrovar (ktorý sme pred svadbou nepočuli hrať), len sme verili odporúčeniu a nezmýlili sme sa. Hrali skvele až do rána, odchádzali naozaj poslední a to všetko za velice rozumnú cenu 10,000 SKK plus doprava na Oravu. Všetkým odporúčame - hrali to, čo sa ľuďom páčilo cez Olympik, slovenskú klasiku, Beatles, no proste super zábava pre rôzne vekové skupiny. Na svadbe sme mali aj DJa, nakoniec zbytočne, ale aspoň vypĺňal prestávky skupiny.

Obrázok blogu

Obrázok blogu


Oblečenie nevesty a ženícha - všetko na mieru ušité v Singapure (aj moje topánky :o)) - maximálna spokojnosť. Moje šaty boli presne podľa mojich predstáv - žiadna klasika s ťažkou sukňou a metrovou vlečkou - chcela som niečo jednoduché, v čom budem môcť lietať sem a tam a veľa tancovať a čo na sebe nebudem ani cítiť a presne to som dostala (za cenu podobnú prenájmu svadobných šiat v Bratislave). Peter bol tiež veľmi spokojný, hoci si len málokto všimol jeho oblečenie, podľa mňa bol fešák :o), mal vestu aj kravatu z takej látky ako ja šaty a všetko mu super padlo. Mňa na začiatku trápil a stresoval len môj závoj, ktorý som si nevedela pripnúť, ani moje družičky, ale nakoniec som sa na to vykašľala.

Obrázok blogu



Make up a vlasy - opäť na odporúčanie (pána z diskusného fóra mesta Trstená) a super - Janka a Ivonka z Trstenej. Na to, že som mala prvú skúšku účesu a make upu len v piatok pred svadbou, dopadlo všetko viac než super. Ja a moje 3 družičky sme sa sa krášlili v Jankinom kaderníckom salóne každá skoro dve hodiny v sobotu ráno, zatiaľ čo Peter a ostatní sa kúpali v bazéne a vírivke na Oravskom Háji. Make up som chcela veľmi ľahký a prirodzený a vlasy tiež čo najjednoduchšie a s výsledkom som bola spokojná. Vlasy vydržali veľa náročných kôl tancovania a stále držali formu, takže niet čo dodať. Odporúčame.

Obrázok blogu


Fotograf a DVD - fotografov sme mali spústu, fotil náš Willie zo Singapuru, ktorého sme si najali v Singapure a poznali sme ho, lebo už pre nás fotil a s výsledkami (skoro 1500 fotiek) sme strašne spokojní. Okrem toho fotil pán fotograf od nášho agenta a natáčal p. Nakacka z Trstenej. Výsledky sme ešte nevideli, ale všetko prebehlo OK, tak hádam, aj naše fotky a DVD nebudú veľmi tradičné a gýčové ale veľmi netradičné a veselé. Počasie a okolie na fotenie boli fakt úžasné.

Obrázok blogu

a tu je náš fotograf Willie v akcii s nevestou :o)

Obrázok blogu


Doprava - do kostola aj z kostola sme išli na super koči s kôňmi. Trošku to natriasalo a našim hosťom sa za nami veľmi ísť pešo nechcelo, ale aj tak to bolo super a hlavne fotky stoja za to. Auto by sa do toho prostredia ani veľmi nehodilo, takže sme strašne šťastní, že nám počasie tak skvele vyšlo.

Obrázok blogu


Svadobný program - žiaden nebol :o), nechceli sme veľa tradičných zvykov a obyčajov a ani hier, bolo len uvítanie s rozbíjaním pohárov a zametaním, Peter ma nosil na rukách cez most do stanu :o), krmili sme sa polievkou, otec a svedok mali príhovory a potom sa už len tancovalo, jedlo a pilo a na polnoc sme mali neplánovaný únos ženícha (vďaka našim super kamarátom) a ja som si manžela mala vykúpiť spevom (čo bol dosť trest, lebo spievať neviem) ale zvládla som to - spievala som Ani tak nebude, ani tak nesmie byť, aby tí Slováci nemali za čo piť (fakt neviem, prečo ma to napadlo) a potom som ešte spievala Macejka (to ma napadlo preto, že som to často "spievala" na Srí Lanke :o))...no a potom sme ešte o polnci krájali tortu, tancovali na pesničku čo som pre Peťa dala skomponovať chlapcom v base a sama do nej narozprávala slová (Volala sa TOGETHER FOREVER) a ešte som hádzala kyticu a potom sme tancovali redový tanec za peniažky. Neplánované boli aj moje tri únosy :o). Každý ma chcel unášať, tak som si to užívala. Najprv ma hlavný svedok poklepal po pleci, že poď von a odtiaľ sme išli do baru a dali si rundu, kým nás Peter našiel. O tomto únose snáď ani nikto nevedel :o) Druhýkrát ma chcel uniesť ujo počas redového tanca, ale prekazil mu to bratranec, ktorý mal naplánovaný oficiálny únos, ktorý sa teda uskutočnil asi o jednej ráno a pri ktorom som sa teda nautekala, lebo nosiť ma nechcel :o). Potom ma Peter vykúpil a mohla som sa ísť prezliesť a hlavne prezuť, lebo mi nohy z tanca už krvácali.

Obrázok blogu

Kŕmenie sa ...

Obrázok blogu

a mladá pani Bohmová s mamičkou (už prezlečené)

Obrázok blogu


Dary - sme si vypýtali finančné a aj sme dostali, lebo nič iné by sme asi do Singapuru nezvládli odniesť. Okrem toho sme ešte dostali taký super netradičný dar - víno v puške, takej veľkej priesvitnej. A ostatné super dary - ako pre nás.

No a už len treba dodať, že sme tancovali do piatej rána a potom už len bola svadobná "noc" ako má byť a o desiatej sme už vstávali na raňajky. Trošku ma prekvapilo, že kamaráti išli spať trochu skoro na môj vkus, ale rodina sa bavila skvele až do rána (aj Stanka, Peťo a Dodo :o)).

Ráno sme sa spolu naraňajkovali a bolo po všetkom, rozdali sa výslužky a hostia odišli domov. My sme ešte ostali jednu noc, aby sme v pondelok vrátili prázdny sud od piva a prepravky z koláčov a išli sme sa domov vyspať :o). Sme strašne radi, že to máme za sebou a už sa tešíme na manželstvo.

Každý sa ma teraz pýta, či sa cítim inak, keď sme po toľkých rokoch zrazu manželia. Pravdupovediac áno, tak zodpovednejšie :o) ale o tom neskôr, keď bude viac skúseností.

Všetkým, ktorí prišli na našu svadbu aj tým, ktorí sa pričinili k našej rozprávkovej svadbe ĎAKUJEME.

Obrázok blogu


p.s: Som zabudla napísať, že mi družičky zorganizovali aj super rozlúčku so slobodou v stredu pred svadbou :o) Po tej ma veru hlava viac bolela ako po svadbe - len striptér Ken chýbal, inak všetko bolo.

p.s2: Fotky zo svadby už čoskoro budú všetky na www.bohmovci.com

Obrázok blogu


Daša Alexyová

Daša Alexyová

Bloger 
  • Počet článkov:  45
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som Slovenka (rozumej národnosť a nie pohlavie), ktorá je hrdá na to, že je Slovenka a ktorá rada chodí kade tade po svete, aby mohla o Slovensku a Slovákoch ľuďom hovoriť. Zoznam autorových rubrík:  SingapurMalajziaNextLogicSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu