reklama

Jarna ocista – zazitky a skusenosti

Je velmi tazke pisat o jarnej ociste tela, kym som este na Slovensku, pretoze na Slovensku sa moja akakolvek snaha zit zdravo meni na prejedanie sa, pitie cierneho piva, ktore zboznujem a v Singapure nemam a tak cokolvek co sa mi podari za dlhe mesiace v Singapure schudnut je po tyzdni doma rychlo spat. Ved kto by odolal dobrotam, co mamky vyvaraju a lacnemu pivu :o).

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

V kazdom pripade sa snazime aj s Petrom zit v Singapure zdravsie a je velmi tazke sa rozhodnut z ponuky diet a navrhov ako by sa telo malo ocistovat a asi aj ja si nie vzdy vyberam prave najvhodnejsie metody, lebo ja verim kazdemu a ked mi povedia, ze toto funguje tak toto vyskusam a dvakrat si neoverujem ci je to pravda alebo nie a casto to nie je najlacnejsi pristup. V Singapure je ponuka naozaj uzasna, zdravemu sposobu zivota sa venuje vela ludi, vacsinou formou tzv. Network marketingu, co je skoda, lebo hoci vravia, ze je to hlavne kvoli zdraviu, mnohi to robia len kvoli peniazom a predali by vam hocico len aby na vas zarobili, pripadne vas namotali do ich siete. Ako cudzinec som bola uz lakana viacerymi sietami a ako spravny kamarat sa snazim podporovat ludi co v roznych sietach robia a tak som uz vyskusala naozaj vsetko – chudnuci a cistiaci program od Usana, ktory je zalozeny na tom, ze 5 dni nic nejete len pijete taky napoj, ktory vam oni velmi draho predaju a popritom mozete jest len ovocie a zeleninu. Tyzden ako sa ma som to vydrzala – ako polrocna ocista tela to nebolo zle, naozaj zo mna vychadzali rozne veci (cez stolicu :o)), takze urcite to cistiace ucinky malo, schudla som 1 kg a citila som sa super. Zial popri tom, aby ste mali energiu musite brat este kopec vitaminovych doplnkov a tak je to nakoniec naozaj velmi drahe, ale obcas sa stale vraciam k nahrade stravy s ich napojom lebo je to pohodlne ak nemam cas na robenie ranajok.
S Petrom sme si vsak vytvorili vlastny zdravsi sposob zivota a celkom nas to drzi. Ranajkujeme jablko a keksiky s vlakninou, Peter obeduje normalne, ja vynechavam ryzu a snazim sa jest viac zeleniny. Zial obedujeme v lokalnych food courtoch, kde aj zelenina je pripravovana tak nezdravo, ze sa to za velmi zdrave povazovat neda. Na vecere sa teda snazime si sami varit, je to zdravsie a lacnejsie a je to super aktivita na oddych a teambuilding s partnerom, kedze cely den len pracujeme a hoci v jednej firme, vidime sa len malo, lebo ja som von na stretnutiach a Peter bud programuje alebo je u existujucich klientov. Cize to pomaha nielen kvalite jedla ale aj kvalite vztahu :o) teda ja nevarim, vari Peter, ja som vsak skvely kuchtik – krajam, cistim a umyvam riady a samozrejme jem. No a navrch este chodievame 3krat do tyzdna behavat do parku popri rieke, dokopy asi 8 km, co nam trva asi 45 minut.
No ale aby som este spomenula svoje zaujimave skusenosti s cistenim organizmu v Singapure. Ako prve som sa zaujimala o vitaminy, kedze som chcela zdravsie zit a tak som sa dostala k Amway a skusila ich Nutrilite vitaminy – bezne multivitaminy. Vtedy som si na to v dobrom navykla a odvtedy pravidelne jeme multivitaminy a Omega 3, kazdy ma na to iny nazor ci je to dobre alebo nie, ja to uz v sucasnosti beriem ako nevyhnutnost a normalnu vec ako napriklad to, ze si kazdy den umyvam zuby. Vselico som sa o vitaminoch dozvedela, citala som o tom a rozhodla com sa pre to najlepsie co podla mna je momentalne v ponuke a tak dnes papame vitaminy od Usana, co je americka firma podobne ako Amway ale specializuje sa prave na vitaminy a ma velmi dobre reviews tak sme zakotvili u nich. Mesacne nas vitaminy stoja v Singapure SKK2,000 a niekedy viac ked petrovi kupim specialne vitaminy na oci, kedze si ich dennym nonstop sedenim pri kompe dost nici, pripadne ked kupujem moje napoje, co nahradzuju jedlo.
Po Amway som stretla ludi co presli detox programami v Newlife, ktora ma teda v ponuke aj vitaminy ale hlavne tzv. “detox kavu” ci ako to volaju, co si analne podavaju a cielom je cistenie criev, aby ste sa zbavili toxinov. Tu podotykam, existuje mnozstvo ciest ako taketo “cistky” tela robit a je na kazdom sa rozhodnut co bude robit, len ciel je spolocny a to raz za cas precistit telo, lebo aj telo si zasluzi servis, nielen auto. A kedy je najlepsi cas “cistit” telo? Asi vtedy, ked sa citite unaveny dlhodobo, aj ked vela spite a oddychujete, lebo to je zakladny priznak toho, ze mate v tele vela toxinov. Detox kavu som ja na sebe teda nevyskusala, zdalo sa mi to trochu brutus. Skusila som ich jemnejsie metody ako jablkovy ocot a ine prirodne veci co podobne maju cistit telo. Velmi mi to nechutilo tak som skusila radsej ine veci od inych firiem. Natrafila som na tetu, co propagovala metodu ocisty prostrednictvom “virgin coconut oil” kokosovy olej a skusila som to, opat ucinky to malo aj na pokozku a tak, len som tu chut nezvladala a dost ma natahovalo, tak som to tiez nechala.
V sucasnosti uz tolko neskusam, stacilo mi, v kazdom pripade nelutujem, lebo som vyskusala a viem ze ucinky to ma. Ludi, ktori sa takto snazia udrziavat zdravsi neodsudzujem, prave naopak, minimalne maju snahu nieco podniknut. Ja sa po navrate do Singapuru vratim k nasmu sposobu zivota a budem sa len snazit jest viac ovocia a zeleniny, kombinovat to s vitaminmi a sportom. No a raz za tri mesiace si dam intenzivnu ocistu s Usana alebo inou metodou a verim, ze budem zdrava ako buk. Moje telo to po tom vsetkom, co som mu do 25tky sposobila svojim sposobom zivota potrebuje a ja mu to dlhujem. Zatial maju nase rocne preventivne zdravotne prehliadky super vysledky, takze niet sa coho obavat, ale vzhladom na rychly sposob zivota a kopec stresu v podnikani je nevyhnutne takto do seba investovat, lebo mne viackrat doktori povedali, ze umriem na infarkt, ak nespomalim a raz ma uz posielali zarezervovat si miesto na cintorine. “V mladosti” som to brala s humorom, teraz uz trochu vaznejsie, takze uz len opat pridam hot jogu do nasho zivota a zdravy zivot bude skutocnost. Na Slovensko budem ale musiet chodit menej lebo tu je to pre mna obzvlast tazke zit zdravo a vraciam sa rada ku vsetkym moznym zlozvykom, z ktorych sa potom musim dostavat von v Azii. Nuz ale ved aj uzivat si treba, nie? :o) My si s Pitom radi uzijeme pri dobrom vinku alebo pivku, aby sme aj relaxovali :o).
Na zaver tip na jarnu ocistu, ktoru ma prave Tas naucila – neviem, ci vyskusam alebo nie ale vyzera to zaujimavo a hlavne lacno:
Citronova ocista (lemonade diet) – denne pocas 10tich dni pite citronovu limonadu (ziadne jedlo). Limonadu pripravite z 2 malych lyziciek citronovej stavy, 2 lyziciek cisteho javoroveho sirupu (maple syrup – nie sladeny) a stipky cerveneho pepru, to vsetko zmiesat v jednom pohari vody (2,5dc) a tuto limonadu pit 6 – 12krat denne kedy chcete alebo sa citite hladny. Rano na lacny zaludok este pridat pitie jedneho litra vody s dvoma lyzickami morskej soli, co pomoze cistit traviaci trakt a vecer ako posledny napoj pit laxativny caj tiez na vnutornu ocistu. Vyzera to bezpecne, takze pome skusat a ak by ste niekto chceli vediet viac tak hladajte “The Master Cleanser by Stanley Burroughs”. Prajem vela stastia s jarnou ocistou a sup ho plny energie do roboty. Vsetkym krasny jarny den. Tu v Manchestri padaju krupy :o).

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Btw uz som v Singapure, ale blog som pisala pred mesiacom v Manchestri.

Daša Alexyová

Daša Alexyová

Bloger 
  • Počet článkov:  45
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som Slovenka (rozumej národnosť a nie pohlavie), ktorá je hrdá na to, že je Slovenka a ktorá rada chodí kade tade po svete, aby mohla o Slovensku a Slovákoch ľuďom hovoriť. Zoznam autorových rubrík:  SingapurMalajziaNextLogicSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu