reklama

Ludia su odrazom krajiny a krajina je odrazom ludi

Dnes som tak zamyslela nad tym, ktory Slovak je prospesnejsi pre Slovensko? Slovak, co zije prechodne v zahranici, reprezentuje krajinu, dokazuje ludom po celom svete, ze Slovaci su mili a vzdelani ludia, ktori su schopni riadit biznis v cudzej krajine a respektovat ine kultury, ludia ktori zaroven hrdo prezentuju krajinu z ktorej pochadzaju, alebo Slovak, ktory sedi doma a jedine co vie je sa stazovat sa co vsetko je zle, ako sa stat o neho nestara, aki su Slovaci, ktori odisli do zahranicia zli, lebo opustaju svoj domov, ked ich krajina potrebuje a ktorych jedina radost je citat blogy ludi, ktori sa uprimne z niecoho tesia a oni ich dodrbu na malickostiach ako, ze pisu v dnesnom globalnom svete po anglicky alebo si prisposobia meno, aby ho ludia v zahranici vedeli minimalne vyslovit ?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (14)
Slovenske oznamko
Slovenske oznamko 

Dokedy si budu niektori Slovaci namyslat, ze su stredobodom galaxie a cely svet sa toci okolo nich? Kedy si zacnu uvedomovat, ze v sucasnosti uz nie ste len obcanom Slovenskej republiky, ale obcanom tohto sveta, v ktorom sa miesaju kultury, jazyky, nabozenstva. Svet je uz ovela dalej, to zial Slovak nezisti, ak bude sediet doma na zadku a pisat hlupe poznamky na blogy ludi, ktori sa chcu podelit o svoje zazitky. Svet je plny neskutocnych moznosti a prilezitosti, su tu rovnako pristupne pre vsetkych ludi, staci len chciet ich zazit. Tak preco tak malo Slovakov ich zazit chce? Na tuto otazku ja odpoved neviem, chcem len dufat, ze Slovensko ako ho prezentujem sa raz takym Slovenskom stane. Krajinou a domovom, kde sa budem naozaj rada vracat a nielen kvoli rodine a kamaratom, ale kvoli hodnotam, ktore ludia v sebe maju, kvoli ich pristupu k zivotu, kvoli ich snahe ukazat celemu svetu, ze napriek tomu, ze sme malou krajinou, sme skvelou krajinou, ktora urobi vsetko pre to, aby jej ludia boli ti, ktori prispievaju k lepsiemu svetu a k lepsiemu zivotu a nie ti, ktori su len problemom, ktory musia ostatne krajiny riesit.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podla mojho nazoru su Slovaci obrazom toho ako je Slovensko ako krajina riadena, ake hodnoty nasa krajina v nas buduje. A ako jeden skvely clovek hovori - "Ako robis hocico, je ako robis vsetko." (How you do anything is how you do everything) Z toho ako mnohi ludia komentuju niektore blogy mi je velmi smutno ale ak tak ziju cely svoj zivot, tak mi je este smutnejsie.

Pripijam na lepsiu a pozitivnejsiu buducnost Slovakov a Slovenska.

A uz len vysvetlivky k nasmu oznamku a mojmu predchadzajucemu blogu:

Z dovodu, ze zijeme v Singapure sme si museli dat urobit dvojjazycne pozvanky, kedze mame kopec kamaratov v zahranici. Mame aj slovensku verziu. Verzia, ktoru som dala na svoj blog je v skutocnosti nie ta, ktoru sme posielali ludom, tuto verziu nam ako podakovanie urobili chlapci v base ako extra darcek a zial oni nehovoria az tak dobre po slovensky, aj ked sa odo mna radi ucia a frazy ako "Moze byt" "Dobre" "Dakujem" im idu celkom paradne. Zvlastne, ze niektori Slovaci sa nechcu ucit po anglicky a chlapci v Singapure sa radi ucia po slovensky. Ked som od nich dostala tuto verziu oznamka, skoro som sa rozplakala od radosti, lebo som im ju nekazala robit, bolo to velmi mile a emotivne prekvapenie. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A co sa tyka mojho mena Dasha - ako sedlak sa snazim byt senzitivna k inym kulturam, ktore maju problem vyslovit meno Dasa s mekcenom alebo Dagmar a tak som si uz na Sri Lanke vymyslela azijsku verziu Dasha, aby som nekomplikovala ludom zivot. Postaci to ako vysvetlenie? Keby Slovaci davali detom viac medzinarodne mena a nie hrde slovenske tak mozno by sme potom s menami nemali vo svete problem. Za meno sa nehanbim len necitim potrebu ho nasilu vnucovat ludom, ktori ho nie su schopni vyslovit. 

Daša Alexyová

Daša Alexyová

Bloger 
  • Počet článkov:  45
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som Slovenka (rozumej národnosť a nie pohlavie), ktorá je hrdá na to, že je Slovenka a ktorá rada chodí kade tade po svete, aby mohla o Slovensku a Slovákoch ľuďom hovoriť. Zoznam autorových rubrík:  SingapurMalajziaNextLogicSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu